bloggkommentatorerna

Mer om reklamsatsningen
Det konstigaste med reklamfilmen är ändå hur de har besudlat bloggarna med den. Alla möjliga bloggare har idag hyllat reklamen med i stort sett samma formuleringar. Det är ju inte på riktigt! Nina Ruthström har skrivit om det här. Jag tycker det är sjukt konstigt att publicera köpta inlägg, skrivna av någon annan, utan att ens blogginnehavaren vet om det. Så jäkla fult och oproffsigt. Behöver Volvo det? Räcker det inte att de har Zlatan och sänds om och om på tv? Är det viktigt för Volvo att typ Paow och en motvillig Nina Ruthström sitter och länkar till filmen med en opersonlig och copypastead hyllning intill? //Mia
#1 - A

Missade ni mogi i Efter Tio på tv4 i fredags?

Svar: Nix, jag såg det. Men det var så mördande tråkigt att jag inte orkade se klart. Kanske därför ingen vill prata om det Mogi?
Julia

#2 - Lisa

Jag håller helt om att Zlatans uttalanden är idiotiska men att kalla honom för "kvinnohatare" som Nina Ruthström gör tycker jag är att ta det för långt.
Han är många saker och säger en hel del dumma saker, men kvinnohatare är han inte.
Att Nina Ruthström är äcklad av hela herrfotbollen, det kan jag inte förstå och jag tycker otroligt synd om Anders Svensson som spelat för vårt landslag i alla dessa år fick ta den här smällen med bilen. Det förtjänar han inte.

Läxa gärna upp mig nu, för det verkar inte helt ok att hålla våra duktiga landslag om ryggen.
Förövrigt så spelar Miiko Albornoz numera för Chile och Gerndt har inte spelat en landskamp sen 2011.

Svar: Linn: Jag håller med dig i det du skriver ang. Gerndt. Så himla konstigt att det tydligen är helt okej att misshandla sin fru och sedan representera Sveriges landslag?!
Linn

#3 - jenny-gravid&mamma i nashville

MIN blogg har den där reklamen??! Och jag har inte godkänt något himla samarbete som jag får betalt för.. Fattar noll!

Svar: Jomenvisst stämmer det! Jag hade dock ingen aning om att reklamen skulle upp, så det kändes väldigt konstigt. Men nu har jag fått klarhet i det hela :)
SpenatMamman - Charlotte

#4 - Linaw

Jag håller inte alls med BK. Tycker inte inläggen man läst nödvändigtvis verkar köpta, tror många faktiskt gillar reklamen. Känns som att de som är negativa till reklamen inte gör bedömningen utifrån att det faktiskt är, just en Reklam! För att vara en reklam är den otroligt bra.

Svar: Jo, den ar kopt. Pa Nina Ruthstroms blogg anvands nastan precis samma beskrivning av reklamen som pa Blondinbellas blogg. Las om, las ratt.
E

#5 - Linaw@gmail.com

Ang. Könsrollerna BK pratar om, håller jag inte heller med.
De avbildar en stjärna i Sverige, det är inte så konstigt att han är i centrum i sin film. Visst han jagar , men det Är ju hans intresse. Tränar - han är idrottsstjärna. Pussar sin fru-?
Jag vet inte,kanske jag missat ngt, brukar alltid hålla med BK ang. Könsrollsdiskussionerna men i detta fall känns det bara som att de påklistrar könsrollsdiskussionen på reklamfilmen utan en relevant grund, på grund av deras intresse för genus.
Hade det varit en reklam om t.ex Anja Persson tror jag att den hade kunnat vara uppbyggd på samma sätt. Förklara gärna.

Svar: Har sett reklamen en gång och då fick jag intrycket av att Zlatan sprang ifrån kronhjorten (eller ja, blev jagad), hahaha. Mycket mer logiskt på något sätt att han jagar eftersom det förstärker det som jag fattar att reklamen går ut på, hylla Zlatan och Volvo?
Lisa

#6 - sanna

Tycker att det är bloggarna som är skumma i det här fallet. Varför signa upp sig på reklamsidor där man själv inte kan välja vilken reklam man publicerar på sin blogg. Känns ju väldigt konstigt att sen sitta å klaga på vilka typ av reklam som kommer upp när man själv har valt att sålt sin blogg på det sättet.

Svar: Fast de flesta av oss som bloggar för portaler har inte "sålt vår blogg" helt & hållet. Man ska fortfarande få godkänna all reklam/samarbeten osv. Denna kom helt oförberett för samtliga & då det är extremt ovanligt reagerar man som bloggare. Det ser inte särskilt snyggt ut liksom. Vanligtvis kan man sålla som man själv vill & tjäna pengar på det som känns genuint & passande.
Sumo

#7 - Mogi

Mogi har äntligen erkänt att hon samarbetar med Sthlm Market.

Svar: Alltså man blir ju mörkrädd av att folk har påpekat det uppenbara så länge och hon ändå vägrat erkänna. Jag har ju nästan börjat tro att det inte var något samarbete, och så visar det sig att det var det ändå. Vad med är spons när ingen vågar säga något? Är det ens lagligt?

//Emma Hå
Lollo