bloggkommentatorerna

Storarum
Jag läste den här artikeln i GP om bloggaren Emmas Vintage för drygt en månad sedan. Helt otroligt hur de får plats fyra stycken i den lilla lägenheten tänkte jag (imponerad av det alltså) och intressant att se hur hon bodde. Att de inte hade ett storarum, som vi säger på lite grövre göteborgska, när vi menar vardagsrum. När man får se var det är hon tar sina bloggbilder och tänker att ens fantasi spelar spratt med en. Jag visste att hon bodde i Stockholm för att hon umgås med Sandra Bejier men jag trodde att hon bodde i ett hus. Vet inte varför jag har fått för mig det? Kanske för att hon bloggar om vintage och alltid tar så fina bilder både inne och ute i stan och naturen. Så är det ju med fantasin. Man tänker att alla har det precis så som känslan som deras blogg eller Instakonto förmedlar. 
 
Men nu skall familjen flytta till en större lägenhet. De har hittat en tvärsöver gården som de gillar. Med ett stora...vardagsrum och allt. Skall bli kul att följa. Grattis!
 
//Anna-Maria
 
 
#1 - Emma

Hahaha, vad intressant att få en inblick i fantasin och vad hur sociala medier kan lura hjärnan i spinn. Här rullar vi runt på 59 kvadrat och får stuva om hela lägenheten för att få till ett Instagram-vänligt hörn av livet. Det kanske just därför jag inte tar så många perspektiv-bilder - linsen skulle omöjlig veta vad den skulle fokusera på bland allt bös. För det mesta vadar jag igenom livet som om det vore ett skumparty på Kos. Ongar överallt.
Men snart så. Snart ska jag ha både ett mellanrum och ett storarum.

#2 - Karin

Frågetecken runt Isabelalla Löwengrip just nu:
1. Har hon köpt följare på Instagram? Antalet följare (drygt 0,4 milj) kontra aktiviteten från följare känns suspekt och många av dom konton som följer henne verkar kunna kategoriseras som spam.
2. Hon ljuger om varför hon inte åkte till Brown Uni och föreläste, vad ljuger hon mer om?
3. Är hon smart själv eller omger hon sig av smarta personer?
4. Kollar man tillbaka under 2016 i bloggen så märker man stor skillnad på personlighet jämfört med nu. Varför?

#3 - hanna

Karin: Har inte svar på alla dina frågor men undrar så mycket om nr 4! Jag har följt Bellas blogg i en evighet men har typ övergett bloglovin sen nåt år tillbaka (slutade busspendla = ingen given bloggläsartid i livet längre) men snubblar in på hennes instagram då och då och SHIT vilken skillnad det är! Nu känns hon 100 % som ett varumärke, karriärssmåbarnsmamman Bella liksom. Ingen personlighet kvar. Mycket proffsigare men också så mycket tråkigare?

#4 - Melina

Karin:
Jaa håller med om sista punkten. Hon är så annorlunda från förut och jag tycker mig se att språket/grammatiken har förändrats väldigt mycket också! Hon satsar nog fullt ut på karriären nu när Odd inte är "i vägen" längre, så då är det 100% proffs som gäller för henne. Har säkert spökskrivare och liknande. Väldigt tråkigt, jag tyckte om när hon var lite mer enkel Svensson som käkade choklad ofta och kunde släppa fasaden. Nu är det så stelt och plastigt.

#5 - Tove

Jag tror BB på bloggen kommer från en 100 % genomtänkt marknadsföringsstrategi. nu bloggar hon ju plötsligt om instagramvänlig frukost och i senaste inlägget om tjusiga prylar till hemmet. och kläderna har ju blivit mer och mer trendiga hela tiden. Alla tre såna områden som hon tidigare uppgett sig genuint ointresserad av. Tror det handlar om att de identifierat vad som är eftersträvansvärt och sen bara kör all in på det pga att man ska köpa massa produkter för att vara som henne och ha hennes lyxiga liv. Mysmamman som äter korvgryta och har kladdiga kläder kan vem som helst uppnå, det säljer inte. Precis som i det tidigare blogginlägget här, hon är en influencer och hennes framgång mäts i hur mycket hon inspirerar till konsumtion.

Tidigare i hennes karriär provocerade hon ju mycket, men sen slutade hon snabbt med det när hon kom på att man kanske får läsare, men man förstör sitt marknadsföringsvärde (typ som Kissie gjorde). Ser samma mönster, personen som presenteras på bloggen beror på vad hennes företag tjänar på. Hon är sjukt duktig på marknadsföring.