bloggkommentatorerna

Influencerslav under modet
Lyssnade på Liv och Caroline i en "Varg söker sin pod" när de pratar om Paris Hilton och mode. De säger att Paris inte behöver vara slav under modet för att hon är fri. Alltså fri = mycket pengar. Hon kan ha på sig det hon tycker är snyggt eller det hon vill ha på sig utan att det skall säljas eller promotas på något sätt. Paris kan vara precis som hon själv vill och är inte köpt av någon. De nämnde Camilla Läckberg som en svensk motsvarighet till någon som har råd att inte följa modet.
 
Sen nämnde de Bianca Ingrosso som ett exempel på någon som är ofri genom att hon gör reklam för olika klädmärken. Bianca försörjer sig på att vara en modeslav och får betalt för att visa upp de senaste kläderna för sina följare. I det är många Influencers fast. De tjänar mycket pengar på det men inte så mycket att de kan koppla loss sig från klädmärkenas pengar. Inte ens Isabella Löwengrip eller Kenza är där ännu.
 
De som är Influencers gillar såklart detta, annars hade de inte gjort det från början, men man undrar ju hur länge man kan vara en levande reklampelare? Hur länge orkar man och de som orkar hur kommer det se ut? Dit har vi inte kommit. Det finns ännu ingen Influencer som sitter på äldreboendet och Instagrammar dagens lunch och aktivitet. Då kommer det vara från dyra privathem där alla vill vara för att vara nära kändisarna på ålderns höst. Ta en selfie med Gynning i samlingssalen, vara på sjukgymnastik med Kissie och diskutera inkontinens med Hannah Widell. 
 
//Anna-Maria
 
 
#1 - Greta Peetre

Hej Anna-Maria! Lyssnade på samma avsnitt precis igår. Jag tror att man kommer fortsätta som influencer tills det inte längre är lönsamt, när man inte är trendig längre. De flesta influencers kommer säkert vara måna om att fortsätta och utvecklas med sin målgrupp. Det blir nog en vana att vara reklampelare men själv försöka äga sig själv och äga all reklam. Skrev detta inlägg inspirerat av "En varg söker sin podd" http://designbloggarna.se/bloggar/gretas-20/det-feministiska-modet-ar-en-logn/
Kram

#2 - Dalle

Har så tänkt på detta iom de nya reglerna där samarbeten ska märkas ut tydligt och hur lite jag fattat av det innan haha usch! Influencern har blivit den nya reklampelaren nr ett liksom ihopblandat med sin personlighet detta gör mig lite ledsen. Samarbetena vrider på bloggarnas inlägg på ngt sätt. Men klart att bloggare ska kunna försörja sig menar inte så, bara att konsumtionen är tydligare i min favvovärld liksom. Lady Dahmer gör ju lite på ett annat sätt med frivilliga bidrag. Underbara Clara pekar på att fler yrkeskårer borde märka ut samarbeten och har en poäng i detta.Ska bli spännande och följa utvecklingen och se hur kvinnorna slår sig loss från detta i framtiden!

#3 - Marina Persson

Detta fick mig att skratta gott när jag kom till slutet! Fick mig en lite filmsnutt presenterad framför mig om detta i framtiden. Själv är jag nybörjare på att blogga inom mat, för mode valde jag bort i och med att jag är för lat.. men jag är i och för sig ingen reklampelare inom mat heller ju.. men det skulle vara trevligt att få betalt för att ha värsting prylarna i köket. / Marina